Marketing a wzrost sprzedaży

Marketing we współczesnym rozumieniu narodził się ponad 50 lat temu. W latach od jego stworzenia powstało mnóstwo rozmaitych typów marketingu – bardzo interesującym jest marketing afiliacyjny, który został wykreowany, kiedy cyberprzestrzeń stała się ogólnodostępna. Na czym on polega?

Rzecz jest bardzo prosta. Firma, która oferuje jakieś produkty, podpisuje umowę z innym podmiotem – tą drogą wykuwa się program partnerski. Na stronie internetowej partnera zostają opublikowane treści od marki, w których przedstawiane są jej produkty. O ile internauta dostanie się przez reklamę na portal przedsiębiorstwa i zakupi dany towar, zarządca witryny partnerskiej dostanie ustalony procent od wartości zakupu. Tak funkcjonująca afiliacja promocyjna może zagwarantować znaczne zyski obu firmom. W tym miejscu rodzi się pytanie – które serwisy mają dużą szansę, by dołączyć do takiego rodzaju układu, jak program partnerski? Oczywiście te, które mogą legitymować się dużą liczbą wejść odwiedzających. Jest to banalne w obsłudze – trzeba zamieścić na stronie przekazane przez partnera treści, wykreować linki i czekać na napływające na konto prowizje. Sprytne technologie umieją stwierdzić, z jakiej witryny internetowej użytkownik przeszedł do portalu sklepu.

Marketing afiliacyjny na systempartnerski.pl jest regularnie wykorzystywany przez sklepy, które zajmują się sprzedażą towarów z większą marżą. To jasne, że marki z branży artykułów żywnościowych nie będą wkładać pieniędzy w marketingmarketing (polecamy Pozycjonowanie stron w Google)u.

Program partnerski jest nierzadko stosowany przez marki bogate, pragnące zwiększyć zasięg promocyjny. To korzystna alternatywa dla wkładania środków w zwyczajne typy promocji WWW, które często są bardzo nieskuteczne. Główną kwestią jest tworzenie afiliacji z witrynami, na których znajdują się materiały powiązane z artykułami, które oferuje przedsiębiorstwo – dzięki temu jest pewność, że komunikaty perswazyjne docierają do odpowiednich targetów.