W jaki sposób sklepy z konfekcją męską, księgarnie bądź supermarkety zabezpieczają się przed nieuczciwymi nabywcami

Drobne kradzieże są obecnie wielką plagą, bowiem kary za wyniesienie dwóch albo trzech batonów czy pary rajstop są śmiesznie niskie. Czasem menedżerowie sklepów w ogóle nie dzwonią na policję, bo świetnie wiedzą, że złodzieje w zasadzie pozostają bezkarni. Chociaż incydentalna kradzież towaru za dwa złote nie doprowadzi do bankructwa, to jednakże gdyby co drugi klient postępował w taki sposób, to dany sklep musiałby wreszcie ogłosić upadłość.

supermarket

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com
Spożywcze supermarkety muszą dbać o wystawiony na regałach towar ze zdwojoną uwagą, ponieważ produkty żywnościowe oraz kosmetyki przeważnie stają się łupem złodziei, a i małe batoniki albo mydła o dużo łatwiej ukraść niż towary o sporych gabarytach. Samoobsługowe sklepy umieszczają tuż obok kas bramki antykradzieżowe, tj. elektroniczne sprzęty, które w przypadku kradzieży powiadamiają pracowników ochrony o usiłowaniu dokonania kradzieży – Ochrona Łódź. Nadmieniliśmy już o pracownikach, którzy zostali zatrudnieni, aby strzec porządku – bez ich pomocy kasjerki byłyby praktycznie bezsilne, szczególnie wtedy, kiedy weźmiemy pod uwagę te najpotężniejsze punkty handlowe.

Dyrektorzy sieci sklepów zazwyczaj korzystają z usług ogólnopolskich albo lokalnych firm ochroniarskich – sformułowanie agencje ochrony łódź (securityservice.pl/) albo ochrona Sanok na pewno okaże się pomocne podczas internetowych poszukiwań właściwego usługodawcy.

ochroniarz

Autor: Metropolico.org
Źródło: http://www.flickr.com
Natomiast większe księgarnie wykorzystują dodatkowe zabezpieczenia. Wszystkie podręczniki mają przyklejone na obwolutach specjalne etykiety etykiety samoprzylepne termotransferowe – jeśli klient wychodząc nie zapłaci za tomik liryków, audiobook bądź książkę kucharską, to głośny sygnał powiadomi o kradzieży. Nie próżnują też i menedżerowie butików z konfekcją damską oraz męską – specjalne klipsy zostają przymocowane do modnych podkoszulek, swetrów czy zimowych płaszczy.

Czasami na szybach sklepowych witryn zostaje przyklejone logo firmy ochroniarskiej – ta praktyka ma zrazić potencjalnych złodziei, a hasło agencje ochrony łódź, czy ściślej nazwa określonej firmy ochroniarskiej, uzmysławia konsumentom, że w danym sklepie nieuczciwi nabywcy wcale nie powinni się pojawiać – . Chociaż za usługę ochrony trzeba zapłacić, to jednak na takich wydatkach akurat przezorni właściciele sklepów oszczędzać nie zamierzają.