Inne firmy, które współpracują z nami od jakiegoś czasu są ważne z tego względu, że dzięki nim posiadamy przecież zapewniony stały dochód, albowiem często jest tak, iż zadowolony klient nie będzie szukał nowego wykonawcy, lecz ponownie zwróci się do tej, która już kiedyś rzetelnie wykonała powierzone obowiązki albo sprzedała towar, z którego jest zadowolony. Istotne jest, żeby w naszej firmie był ktoś, kto prowadzi cały czas danego klienta. Jest to o tyle ważne, iż taki klient (zobacz mystery shopping) będzie posiadał swojego opiekuna w naszej firmie i to z nim będzie mógł się często kontaktować w razie jakiegoś zapotrzebowania czy zapytania. To jeden z istotnych składników budowania relacji pomiędzy nami a naszym klientem. Świetnie widziane są również chwile, w których nasz klient otrzymuje od firmy jakiś prezent firmowy. Nie musi to wcale być nic specjalnego, niekiedy wystarczy przecież jakiś niewielki nawet gadżet, komplet długopisów albo jeżeli dysponujemy sporym budżetem reprezentacyjnym, to mogą być to alkohole. Natomiast dla tych, którzy z nami najdłużej współpracują, sprezentujemy przykładowo znakomity koniak, wieloletnią whisky czy może to również być nalewka cytrynowa – zob. . Naprawdę dobrze jest pamiętać o tego typu podarunkach.
To niezwykle miłe gesty, podtrzymujące nasze relacje między klientem a firmą oraz tworzą pożądany obraz firmy z klasą. Szczególnie dobrze jest też przypominać o sobie w momencie świąt. Jakiś drobny upominek świąteczny dla firm, z którymi współpracujemy, okaże się świetnym świadectwem naszej troski o konsumenta. Tak więc gdy mamy firmę albo jesteśmy pracownikami odpowiedzialnymi za kontakt z klientami, to nie zapominajmy i uwzględniajmy w naszej działalności takie niewielkie nawet gesty w postaci prezentu. Niekiedy nawet najmniejszy podarek będzie lepszym dowodem wdzięczności dla klienta aniżeli piękne słowa.
Sprawdź też –