Stanowisko kierownicze wymaga na pewno umiejętności zarządzania zespołem. Przydzielenie poszczególnym pracobiorcom wyznaczonych zadań pomaga skutecznie spełniać określone cele.
Źródło: http://www.flickr.com
Dobry dowódca powinien znać swoich pracowników, ażeby mieć pojęcie, w jaki sposób najlepiej zmotywować ich, w których dziedzinach zagwarantować rozwój. Powinien on zidentyfikować zarówno już posiadane zdolności, a także cechy charakteru, by móc ocenić, czy pracownik jest ambitny i chce rozwijać się. Takiej jednostce możemy bowiem polecić nowe zadania oraz wyzwania – będzie to odpowiednie tak dla firmy, jak też dla pracownika, który poczuje się wyróżniony.
Ciągle masz duże problemy z wyszukaniem interesującej oferty? Nie martw się – sprawdź te propozycje (https://toc.org.pl/co-to-jest-teoria-ograniczen/), one z pewnością Cię nie rozczarują.
Powinien udzielać pomocy, ale być również wymagającym jak też z pewnością konsekwentnym. W tej sytuacji idealne jest odkrycie złotego środka.
Źródło: LARS
Źródło: http://www.zumi.pl
Bycie świetnym menedżerem nie jest prostym obowiązkiem, gdyż ciężko być tak kompanem, jak również dyktatorem. Zarządzanie ludźmi wymaga cech, jakie pozwolą z jednej strony na okazanie empatii a także dobrego serca, z kolei z drugiej strony wytrwałości i rygoru. Ich połączenie, acz może zdawać się skomplikowane, zwykle jest kluczem do sukcesu. Kierownik zespołu nie może się wahać, powinien mieć poczucie własnej wartości i nie wdawać się w dysputy z pracownikiem, jaki kwestionuje jego zdanie.
Powinien egzekwować od własnego zespołu wykonywanie zleconych obowiązków, dawać wskazówki pozwalające na jego poprawne wykonanie i jasno wyrażać swe opinie, oceniając nie osoby, ale sposoby ich postępowania. Umiejętność planowania to też cecha niezbędna do organizacji pracy teamu.