Jakim sposobem utrzymać nabywcę na dłużej

Wielkie sieci handlowe posiadają niemały zakres możliwości marketingowych. Najbardziej popularną jest chyba reklama radiowa oraz telewizyjna. Innym sposobem są promocje wyrobów w samym sklepie przy pomocy wywieszki z napisem „promocja”. Względnie po sklepie chodzą dziewczyny z próbkami wyrobów w strojach z logo producenta. Do konsumentów docierają dodatkowo gazetki promocyjne zawiadamiające o newsach promocyjnych w formie papierowej lub też w wersji nowoczesnej – pocztą e-mail. Często będzie to w takim przypadku propozycja sprofilowana w oparciu o aktywność nabywcy w sieci.

http://www.dcn.pl/

Źródło: http://www.dcn.pl/

Coraz to więcej przedsiębiorstw stosuje do promocji swych produktów marketing internetowy nie jest tutaj odstępstwem. Przedsiębiorcy z tego przemysłowego miasta z bogatą historią mogą przy pomocy lokalnej firmy przedstawić się w jednym z coraz istotniejszych kanałów promocyjnych jakim jest sieć. Wszystkie powyższe rozwiązania mają na celu zawiadomienie o swojej ofercie przede wszystkim nowych nabywców, czyli tyczą się początkowego procesu marketingu.

Następnym krokiem – nie mniej ważnym, jeżeli nie ważniejszym – będzie zatrzymanie nabywcy. Najbardziej cennym bowiem kapitałem przedsiębiorstwa jest nabywca który wraca. Z jakiego powodu? Otóż lojalny konsument oznacza możliwość ustabilizowania poziomu sprzedaży. Nawet jeżeli jednostkowy konsument (zobacz kredyty dla firmy Wrocław) nie nabędzie u nas towarów o dużej wartości za to cały czas, to i tak się nam to opłaca. Znaczna grupa stałych nabywców oznacza dla przedsiębiorstwa bezpieczeństwo, stąd rozsądne przedsiębiorstwa starają się budować tak zwane programy lojalnościowe lub wykorzystywać takie akcje jak np. organizacja loterii. Sprawdź: więcej na stronie.

Podobne działania mogą posiadać różną intensywność, zależnie od tego której z branż ma dotyczyć taki program i do jakiego segmentu klientów będzie on skierowany. Wiemy że osoby starsze oraz w średnim wieku (powyżej czterdziestki) są bardziej chętne do pozostawania klientem wcześniej wyselekcjonowanego dostawcy niż osoby młodsze, które miewają naturalną chęć do poszukiwania. Znaczenie ma tu również typ usług jakie proponujemy. Naturalnym rodzajem firm które wykorzystują programy lojalnościowe są zakłady oferujące usługi telekomunikacyjne czy handlują urządzeniami elektronicznymi, bowiem w obu przypadkach panuje wielka rywalizacja.