Niemniej zasadnicze jest zorganizowanie kampanii, na którą firma ma odpowiednie fundusze. Istotne jest korzystanie z różnorodnych form, bowiem pozwala to dotrzeć do szerokiej liczby klientów, reprezentantów różnych firm i warstw obywatelskich. Nieodzowne jest obecnie wykorzystywanie w takich działaniach Internetu. Organizację loterii reguluje w Polsce Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o rozrywkach hazardowych. Według niej loteria to gra, której warunki wytycza norma prawna, a równolegle loteria to taka gra, w której uczestniczy się przez zakup artykułu, usługi, albo innego dowodu udziału w grze i dzięki temu darmowo uczestniczy w loterii, a podmiot aranżujący loterię oferuje wygrane finansowe lub konkretne. Toteż istotne jest pakowanie (polecamy usługi pakowanie przemysłowe) przesyłek, czytaj pełen artykuł, w tym przedsięwzięciu.
Są świetnym instrumentem promocji produktów, podnoszenia stopnia sprzedaży, nawiązywania celowych związków z nabywcami i partnerami handlowymi, zjednywania i wzmagania oddania konsumentów. Wszystkie pozytywy loterii sprawiają, że odbiorcy zdecydowanie entuzjastyczniej uczestniczą w loteriach, a to umożliwia silniejszy skutek promocyjny i sprzedażowy dla realizatora przedsięwzięć.