Czy można zwiększyć obroty bez potrzeby inwestowania pieniędzy na reklamę?

Odpowiedź na powyższe zagadnienie brzmi „tak”, przy czym tyczy się to raczej znaczniejszych podmiotów, które przede wszystkim na promocje firmy wydają jakiekolwiek pieniądze.

Rozwiązaniem jest budowa własnej bazy danych klientów.
fotograf w pracy

Autor: Phil Parker
Źródło: http://www.flickr.com
Chodziłoby bowiem o trochę bardziej nowoczesne formy marketingu, które wykorzystują takie narzędzia jak firmowa baza aktualnych i potencjalnych odbiorców, wysyłanie zapytań ofertowych przy pomocy poczty elektronicznej czy stosowania metod marketingu relacyjnego. Tego typu problematyka jaką jest budowa bazy danych jest sprawą kluczową, aby obszerne przedsiębiorstwa zajmujące się handlem czy też sprzedażą świadczeń, mogły na bieżąco się rozwijać we współczesnym, o wiele szybszym niż w przeszłości tempie funkcjonowania. Fachowcy ds. marketingu przekonują, że to właśnie stworzenie bazy danych interesantów jest jedną z najbardziej efektywnych form zwiększenia obrotów.
Reklama outdoor

Autor: hobvias sudoneighm
Źródło: http://www.flickr.com
Należy zdać sobie sprawę, że najdroższy jest klient nowy. Często nie zna ani konkretnej firmy, ani jej produktów. Z tego też powodu zazwyczaj firmy inwestują w reklamę po to, aby ten nowy odbiorca sam do spółki się zgłosił. Jeśli natomiast zbudujemy bazę klientów, wydatki tego typu promocji będą znacznie mniejsze. Analogicznie wygląda kwestia nabywców, którzy kupują największą liczbę przedmiotów.

Chcesz poznać coś równie interesującego? Super, ta strona www prawo społek na pewno okaże się dla Ciebie pożyteczna, ponieważ odnajdziesz tam dużo tego typu danych.

Nowi klienci nie mają do tej pory tak cennego zaufania.

Jeśli jednak skorzystalibyśmy z funkcjonującej już bazy danych, to przesłanie im zapytania ofertowego drogą elektroniczną okaże się nie tylko łatwe, ale także da znaczną okazję na to, że konkretna osoba do nas wróci. Będzie już posiadała odpowiednie doświadczenie, co sprawi, że nie będzie się obawiać o chociażby bezpieczeństwo podczas dokonywania większych zakupów.