Na początku należy rozróżnić asortyment dla konsumentów instytucjonalnych od tego przeznaczonego dla konsumentów indywidualnych. Przedsiębiorstwa zazwyczaj interesują się bardziej skomplikowanym i zaawansowanym, a przez to kosztowniejszym sprzętem. Chodzi tu na przykład o wyposażenie stacji gazowych, od podziemnych zbiorników na gaz, poprzez systemy myjące po dystrybutory paliw. Zainteresowanie takim sprzętem wyrażają w głównej mierze sieci trudniące się hurtową sprzedażą paliw oraz wielkie zakłady przemysłowe, transportowe czy wielkoobszarowe gospodarstwa rolne, które wolą własnym sumptem zorganizować sobie sprawę dystrybucji i nawet wytwarzania własnego biopaliwa na potrzeby działalności operacyjnej. Zobacz tutaj: .
Z drugiej strony jest oferta skierowana do klienta indywidualnego, często będącego właścicielem jednego lub kilku pojazdów. Potrzeby takich konsumentów są całkowicie inne od popytu tamtych wielkich graczy. W tym przypadku propozycja zawiera produkty i akcesoria potrzebne do codziennego użytkowania auta. Są to na przykład wszelkiego typu filtry do paliwa, karnisty, kluber petamo i tym podobne. Tego rodzaju sprzęty oferowane są kierowcom na stacjach paliw rozprzestrzenionych na obszarze całego kraju.